2014-06-08

Pejskaři a běžci

V názvu by klidně mohlo stát "Pejskaři a cyklisté, chodci, jiní pejskaři...", doplňte si dle své libosti. Tento post by měl jít asi někam na stránky kynologické společnosti nebo ještě spíše fanklubu netolerantních pejskařů, ale bude tady a bude to můj naštvaný stěžovací text.  

Vážně vám drazí majitelé čtyřnohých štěkajících tvorů připadá úžasně vtipné, když běžce provází váš zuřivě ňafající mazlíček? Prima. Mně jako "postižené" běžkyni to vtipné nepřipadá ani trochu. To, že váš mazlíček "nic nedělá", víte s jistotou vy, kde mám tuhle jistotu brát já, když mám toho ňafajícího tvora za patami a vidím ho prvně v životě?

A dnešní ujištění "vona se vás bojí", které majitel pronášel asi na obranu protivně štěkající fenky místo toho, aby udělal pár kroků a nepřivolatelného psa si chytil, mě tedy taky nenadchlo. Jak si mám být sakra jistá, že to zvíře nebude útočit právě proto, že se bojí?

A navíc - jak můžete vědět, že na psa, co za mnou běží a štěká jak smyslů zbavený, nezaútočím ze strachu já? Protože jsem racionálně myslící člověk a vím, že mi to roztomilé zvířátko nic neudělá? Nevím a ještě jednou trapně opakuju, že ňafající cizí pes, co mě pronásleduje, roztomilý není ani trochu.

Opravdu je to takové obrovské omezení svobody vaší a vašeho mazlíčka, když jej podržíte na těch pár okamžiků, než se běžec, chodec, cyklista, jiný pejskař... ztratí z dohledu? Zvlášť, když je evidentní, že vás to zvíře vůbec neposlouchá?

Naštěstí existuje spousta normálních a tolerantních pejskařů, kteří chápou, že všichni jejich psy neznají a nemusí je milovat. Škoda, že nám všem ti netolerantní zbytečně komplikují život.

2 comments:

  1. Děsně super jsou i ta pětimetrová tenká vodítka. To si tak jedu po cyklostezce, všude hezky, přede mnou jde člověk - proč má sakra nataženou ruku do cesty? Jo, aha, má psa na dlouhém vodítku, ale pes si jde po opačné straně než vodič. Nebo psa není vidět vůbec, ztratil se v podrostu, který lemuje cestu. Takže zběsile brzdím abych se nezabila o lano. A když náhodou vodiče upozorním, že by si měl psa hlídat na své straně a ne jím ohrožovat ostatní, tak se ještě naštve a začne mi nadávat.
    Ale jak říkáš, naštěstí existují i vyjímky.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tohle se mi naštěstí ještě nestalo, zvlášť na kole to tedy musí být nepříjemné.

      Delete