2015-02-06

Líčit nebo nelíčit?

Zvláštní otázka, já vím. Alespoň pro většinu žen. Jenže mně je 30+ a zatím jsem většinu svého života bez líčení zvládla a poměrně v pohodě, řekla bych (ale hodnocení bude záležet na osobních postojích). Podobně jsem na tom i s péčí o pokožku. Snažím se, ale mám atopickou kůži, trpím ekzémy, alergiemi, dermatitidami.... Kdo z vás neměl tu čest s kožními lékaři, vězte, že v případech, jako je můj, začnou tím, že vám zakážou vše kromě dětského mýdla a šampónu (ani mytí obličeje vodou z kohoutku nebývá povoleno), když to nezabere, začíná se vyřazovat z jídelníčku. Parfém, dekorativka? Jste se pomátli, ne? Zvyknete si, zvlášť, když opravdu dojde ke zmírnění problémů.

Moje cesta k dekorativce tak byla delší, ale věci se přece jenom mění, takže už je možné sehnat "přívětivější" výrobky bez rizika osobního bankrotu. A tak jsem předloni na podzim zase zapátrala na webech a dala líčení další šanci (předchozí pokusy měly jepičí život). Uznávám, učit se malovat ve více než třiceti je trapas, ale co. Výsledek? Vypadá to líp, ale...

1) Muž z toho nadšený není - tedy estetický účinek OK, ale stejně - kdyby bylo na něm, šminky se vyhodí rovnou, protože z hlediska praktického života je to bez dekorativky lepší a vzhledovou stránku podle něj není třeba vylepšovat.

2) Líčení vyžaduje čas. Vstávat v 5:20 nebo v 6 (já vím, vypadá to na dlouhý čas, ale ještě mastný krém a ten se musí vsáknout), to je zatracený rozdíl. I jindy během dne je otázka času zajímavá - mám-li si vybrat, zda se budu 20 minut "vylepšovat", nebo mýt nádobí či se učit třeba slovíčka - co z toho bude pro můj život přínosnější?

3) Nalíčená tvář vyžaduje ohledy - neprotírat oči, neotírat obličej, nesahat na sebe. Ano, má to i kladnou stránku, na obličej si nesahat mu prospívá. Jenže ten stres z toho, co všechno nemůžu, je hrozný. Plus pocit - vypadá to pořád tak, jak jsem to nanesla? (ne, nevypadá)

4) Je vždy lepší mít s sebou něco na "korekci" - pudr, rtěnku, lesk. Jsem člověk, co z domu nevychází bez balzámu na rty, ale tím to začíná i končí. Dekoraktivku? Tahám těch krámů málo? Bohužel ne, takže přidávat k tomu ještě něco dalšího, abych byla celý den "krásná", se mi prostě nechce.

Když se tedy  na líčení podívám racionálně, je to poměrně jasné. Nelíčit se je jednodušší, ušetřím čas, peníze, nervy. Sakra, proč já si ty šminky kupovala?;)

No comments:

Post a Comment